پرسش و پاسخ Colloquy
هدف اين شيوه آموزشی، تشخيص و تحريک تفکر، توانايي ها و علايق، تقويت قدرت استدلال، سنجش و قضاوت، استفاده از تجربيات گذشته و ايجاد اعتماد به نفس است. در این شیوه مدرس، فراگيران را به تفکر درباره مفهومی جديد يا بيان مطلبی تشويق می کند. فراگير نیز با کوشش ذهنی خود ازمعلوم به مجهول می رسد . این شیوه آموزشی به روش سقراطی هم معروف است. در این شیوه مربی با طرح سوالات برنامه ريزی شده به همراه فراگيران به کسب مفاهيم و مطالب جديد دست می یابند. مربی باید سوالات را به گونه ای طراحی نماید که با زمينه ذهنی و علمی فراگيران همخوانی داشته باشد و توجه آنها را برانگيزد. این سوالات باید به صورت متوالی برای تداوم فعاليت های ذهنی فراگیران در نظر گرفته شوند.