پنجشنبه 23 اسفند 1403 - 12 رمضان 1446
 جستجو
 
  پرسش و پاسخ Colloquy

پرسش و پاسخ   Colloquy

هدف اين شيوه آموزشی، تشخيص و تحريک تفکر، توانايي ها و علايق، تقويت قدرت استدلال، سنجش و قضاوت، استفاده از تجربيات گذشته و ايجاد اعتماد به نفس است. در این شیوه مدرس، فراگيران را به تفکر درباره مفهومی جديد يا بيان مطلبی تشويق می کند. فراگير نیز با کوشش ذهنی خود ازمعلوم به مجهول می رسد . این شیوه آموزشی  به روش سقراطی هم معروف است. در این شیوه مربی با طرح سوالات برنامه ريزی شده  به همراه فراگيران به کسب مفاهيم و مطالب جديد دست می یابند. مربی باید سوالات را به گونه ای طراحی نماید که با زمينه ذهنی و علمی فراگيران همخوانی داشته باشد و توجه آنها را برانگيزد. این سوالات باید به صورت  متوالی برای تداوم فعاليت های ذهنی فراگیران در نظر گرفته شوند.

نظرات شما
نام :  
نام خانوادگی :  
ایمیل :
refresh captcha
 
نظر خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید  
 
 تصاویر منتخب

µآفرین بر همت مربیان آفرین µ


مربیان مدارس اصفهان

آموزش در منزل